Kwaliteitsbeleid IGG

Naar aanleiding van klantvragen alsmede om de groei, kwaliteit, continuïteit en effectiviteit te waarborgen heeft IGG Bouweconomie een centraal kwaliteitsmanagementsysteem ontwikkeld dat is gebaseerd op de NEN-EN-ISO 9001:2015 norm.

Jaarlijks stelt de directie een prestatieplan op om de richting van het bedrijf voor een bepaalde periode vast te stellen, hetgeen tevens de basis vormt voor het kwaliteitsbeleid. Het opgestelde prestatieplan zal worden geëvalueerd tijdens de directiebeoordeling.

De directie heeft de volgende algemene doelen:

  • Verantwoordelijkheid nemen voor doeltreffendheid kwaliteitsmanagementsysteem.
  • Kwaliteitsbeleid en kwaliteitsdoelstellingen vaststellen die compatibel met context en strategische richting van de organisatie zijn.
  • Eisen van het kwaliteitsmanagementsysteem in de bedrijfsprocessen integreren
  • Procesbenadering en risico gebaseerd denken bevorderen.
  • Bewerkstelligen dat de benodigde middelen aanwezig zijn c.q. komen om deze processen naar behoren te laten functioneren.
  • Bewerkstelligen dat tijdens keurings- en beproevingsactiviteiten binnen het bedrijf er voldoende onafhankelijkheid is ten opzichte van installatie of onderhoudsactiviteiten
  • Het belang van een doeltreffend kwaliteitsmanagementsysteem en van het voldoen aan eisen communiceren.
  • Verbeteringen bevorderen
  • Mensen betrekken, ondersteunen en aansturen om een bijdrage aan het kwaliteitsmanagementsysteem te leveren.
  • Andere leidinggevende functies ondersteunen om hun leiderschap te tonen binnen hun verantwoordelijkheden
  • Het onderhouden en continu verbeteren van een kwaliteitsmanagementsysteem dat voldoet aan NEN-EN-ISO 9001:2015.
  • Bewerkstelligen dat de organisatie zodanig functioneert dat blijvend voldaan wordt aan de klantwensen en klanteisen alsmede de geldende wet- en regelgeving m.b.t. het product.
  • Bewerkstelligen dat de organisatie een goed rendement behaalt waardoor continuïteit gewaarborgd is.
  • Bewerkstelligen dat werknemers zich gesteund voelen door het bedrijf, met plezier naar hun werk gaan, gemotiveerd zijn en zich in een prettige werkomgeving bevinden.

Naast deze algemene doelen worden jaarlijks doelstellingen en prestatie indicatoren opgesteld welke direct betrekking hebben op de processen binnen de organisatie. Op deze wijze wordt duidelijk inzicht gekregen in de prestaties van de organisatie.

Om het beleid en de gestelde doelen te kunnen bereiken, maakt IGG Bouweconomie gebruik van een kwaliteitsmanagementsysteem dat waarborgt dat men voldoet aan de eisen van de NEN-EN-ISO 9001:2015 norm en alle relevante wetgeving met betrekking tot het product.

Voor het doen slagen van onze doelstellingen wordt van iedere (toekomstige) medewerk(st)er, binnen het kader van zijn of haar functie, verwacht dat er volgens het kwaliteitssysteem gewerkt wordt en dat er een positieve instelling en bijdrage geleverd wordt aan de verdere ontwikkeling en verbetering van de organisatie.

Den Haag, 17 november 2017

Namens de directie

ir.  A.S. Vonk MRICS (Arno)

 

Download hier de Kwaliteitsbeleid IGG

 

IGG Bointon de Groot

Adres : Prinses Catharina Amaliastraat 32
2496 XD Den Haag
Post : Postbus 85767
2508 CL Den Haag
Tel : 070 514 54 20
Fax : 070 514 32 31
E-mail : info@igg.nl

Onze partners

IGG Bointon de Groot is een actieve partner binnen de bouwwereld. IGG denkt
graag mee met trends en ontwikkelingen. Enkele belangrijke partners van ons zijn:

Partners